fredag 5 november 2010

”Going… down?”



Pepper Keenan iklädd ett ytterst korrekt plagg från Void.
Avklippta ärmar – check.
Skägg – check.
Superamerikansk uppsyn – check.
Man – check.

Just utanför bild: rasseparatistisk och raggarvänlig sydstatsflagga.

Den nya Down-dvd:n är en exemplarisk uppvisning av andra bands varumärken. Förutom att Philip Anselmo är expert på dödsknark och att slå folk på käften, har han alltid vetat hur ett Venom-tygmärke ska bäras enligt alla gällande vett och etikett-regler.



Klubben, Stockholm, 2006.
Cornelia: Den där sångaren alltså… Sådär.
Martin: Den där sångaren?! Det där är Philip Anselmo, en av världens mest kända och viktigaste metalsångare! ”Den där sångaren”… Pffff.
Cornelia: Och?

Då visste jag att det var vi för resten av livet. Medan jag tuggat mig igenom två timmar Down-dvd för recension i Sweden Rock Magazine, har hon konstant hånat Anselmo och exponerat honom som den inåtsjungande, Creed-liknande postgrungevokalist han utvecklats till.

Jag älskar henne för det.

Enligt svenska Wikipedia har Anselmo ”en röst som är väldigt komplex”. Beundransvärt att han lärt sig vårt språk för att kunna redigera internet.

I övrigt: Se upp för Magnus Pelander i Witchcaft, som gör en cameo.

4 kommentarer:

Jannique sa...

Phil Anselmo limmade på min gamla roomie i LA genom att sitta och viska poem i hennes öra, HA HA HA HA!

Herral de Santina sa...

Fick han något då? Och vilken dikt var det?

Fredrik sa...

Phill är snygg. Sluta diss Phill!

Jannique sa...

Jag tror inte hon visste, men han försökte hårt med att leverera sensuellt fast utan framgång :)