onsdag 3 november 2010

”Ronnie James Dio lives in God’s house, with Jesus and Mary and the ghost and the long eared donkey and the talking walnut”


"Hey kid, you know what, you’re all right!"

Min vän Herral de Santina, som till skillnad från Johan Cronemans Manuel inte är uppdiktad, är förvirrad. Som inflyttad sydamerikan kan han det här med den helige anden, men är helt borta när det gäller Dio.

Han undrar:

”Hola muchacho! Seriöst menat, hårdrock för mig är rätt främmande från religiositet (med all djävulssymbolik finns i och för sig en hel del religiösa vibbar, men ändå). Hur kommer det sig då att alla verkar referera till Dio som att han ser dem från himlen? Det hela verkar så oerhört motsägelsefullt. Ay caramba!”

Ja, jag har inget bra svar. Har ni?

För mer information om Dio och Haschtomte Gate, läs här.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Dio är större än nån jävla hebreisk gudom. Gud var fantasi, Dio är verklig. Han är dessutom död.

Johan Eklund sa...

Folk är idioter och hycklare, så enkelt är det. Dock har jag nog inte stööt på nåon enda jag känner som refererat till herr Dio som att han tittar ned från himlen.

Faktum är att om han var i himlen, skulle han falla med en fantastiskt hög hastighet mot jorden och krossas brutalt.

Är det inte sådant man kallar gravskändning? Låt Dio vila i frid för i helvete!

Thetania sa...

Jesus e en punkare!