onsdag 17 november 2010

Med uppenbar känsla för kungahuset: Ett genuint intresse för inavel och ojämlikhet?

Hjälp oss lösa ett tvistemål. Cornelia påstår att 2011 års sommarbröllop mellan prins William och Kate kommer att generera nästan lika mycket mediabevakning i Sverige som 2010 års bröllop mellan ni vet vilka. Extrabilagorna kommer förvisso inte att falla likt manna ur mediahusens pengastinna rövar, men kalaset kommer att livesändas än här, än där. Vi kommer att drunkna i bevakningen.

Jag säger att detta är en O-R-I-M-L-I-G-H-E-T. Den svenska molluskens intresse i det brittiska kungahuset, kan omöjligt vara lika gränslös som den svenska molluskens dyrkan av det svenska kungahuset. Eeelleeer…?

Vad tror ni?

14 kommentarer:

Fredrik sa...

Din tjej, om du ursäktar, har ingen koll. Man sågar inte Phill Anselmo bara föra att han är en tönt.

Men, jag fruktar att hon har rätt. Jag VILL att du ska ha rätt. Bonnierkartellen sätter dagordningen. Aftonbladet och SvD (som du påpakade var jag dessinformerad om deras ägarförhållanden) följer efter.

Allt för att dölja en politik som slänger ut människor på gatan som om vore det den mörka medeltiden nu, 2010.

Helvete.

np: leather rebel 8)

Anonym sa...

Seriöst..orka bry sig. Finns vettigare saker att blogga om.

Herral de Santina sa...

Ah, och det är därför du gör det, ser jag?

Jenny sa...

Underskatta inte molluskens längtan efter att få känna sig en smula kontinental.

/Team Cornelia.

M sa...

sv; Är man svagis så känns det efter ett tag! Helt okej att börja med..

Hippo sa...

Cornelia har rätt, tyvärr.

Helt apropå. Den där Fredrik som alltid skriver här. Är han efterbliven eller sönderrökt eller nåt. Så mycket hjärndött svammel han spyr ur sig varje dag...

Hetsapan sa...

Fredrik, get your facts straight! "har hon konstant hånat Anselmo och exponerat honom som den inåtsjungande, Creed-liknande postgrungevokalist han utvecklats till."
Jag sågar inte Anselmo för att han är en tönt (vilket han säkert är), utan för hans bedrövligt bubblor-i-halsen-släpiga röst.
Jag har koll på det som är viktigt.

Anonym sa...

Du har rätt. AB och Expressen kommer att ha fullt upp med "Nu kommer den nya supervärmen!"-artiklar, rapporter om semesteralkoholism samt det faktum att 2012 (och således jordens undergång) väntar med ståkuk runt hörnet. Kanske att det samtida Sverige inte bryr sig ett skit i andra nationers göromål eller representanter? En helt ovidkommande men småkul detalj är att såväl finska Elin som norska Geir i ett hyfsat tidigt skede åkte ur "Idol" med arslet före.

Men Svensk Damtidning kommer nog att glatt galoppera vidare på sin all time high i dessa tider av rojalistisk tvångspropaganda.

Herral de Santina sa...

Hippo: Det får nog Fredrik svara på bäst själv. Jag vet icke. Icke!

Pippo sa...

jag tror den där fredde är en konst installation. blogg och allt. antingen av den däringa dan park, eller så av nuffran själv.

Meh sa...

Kvälls-, skvaller-/damtidningarna och framför allt TV4 kommer att haka på så in i helvete och upphöja det till en Svensk stadsangelägenhet. Folklighetens tevestation numero uno är ju fortfarande tokpissed över att förlegade SVT fick hela bröllopstårtan i somras, nu släpps all uppdämnd ilska och avundssjuka ut.

Räkna kallt med direktsändning, Jihde tillsammans med nån kändisbloggare som programledare/expertkommentator och Carola och Idol-vinnaren som gör en extra bröllopskonsert för att riktigt manifestera den vackra kärleken mellan en tvättäkta prins och en tjej som egentligen är alldeles för snygg för honom om han inte just hade varit prins och rik.

Carola-TV über Alles!

Anonym sa...

Vad jag menar är att det är inte ens något att prata om kring köksbordet. Händer det så händer det. Bara byta kanal eller skita i att läsa om det. Jag bryr mig inte heller om diverse kärlekar. Blogga hellre om Napalm Death.

Lisa D-H sa...

Åh team Cornelia, där vill jag vara med. Jag håller på henne. Hon verkar klok.

Fredrik sa...

Finaly! Uppmärksamhet åt mig.
Mitt svar: tar ni er själva på allvar? Sluta med det.
Ingen annan gör det.
Metal on metal!
Cornelia: potejto potato. :)