fredag 26 november 2010

”Nakna/Nakna för fan/Nakna barn/Som brinner” vol. 2

Efter förra inlägget inser jag att jag aldrig någonsin fattat vad i helvete ”Ondskans ansikte”-omslaget föreställer. Vad är egentligen den där pixliga krumeluren till höger?

Tacksam för svar. Jag är genuint intresserad.


3 x ondskans anleten.

Hear ye! Hear ye! Efterlysning!
Finnes: Livet Som Insats från Falun.
Sökes: ”Obskyrt lite mindre band som eventuellt skulle vara intresserade av att släppa en splitsjua eller liknande.”
Intresserade parter hör av sig till livetsominsats@gmail.com.

10 kommentarer:

Rikard sa...

Svar: ett par knäppta händer och ett radband/krucifix?

Herral de Santina sa...

Chansar du eller vet du?

Rikard sa...

Det är väl det jag alltid tyckt att det ser ut som.

Kristendom/religion i allmänhet = ondskans ansikte. Inte helt orimligt va?

hedvux sa...

Det är ju en som ligger däckad i fosterställning mot en trottoarkant, man ser ju sulorna tydligt

Rikard sa...

Aha!

Herral de Santina sa...

Om det är en däckad person så ser det ut som att han ligger på en ladugård i dockhusstorlek. Gör han det? Är han dyngrak i barnens lekrum?

Anonym sa...

Hmmm, har alltid trott att det är grodan Kermit iklädd simglasögon och en svart mysdress som står på händer på en amerikansk postlåda.

Ondskans ansikte, om något.

Anonym sa...

vet att jag läst någonstans, kanske i en intervju, att det är en däckad alkis i en trappuppgång eller någotliknande, men inte helt lätt att se direkt

Anonym sa...

En trave exemplar av Proletären är det, har för mig att det var Rolf i The Fyllpåserz som berättade det. Men jag reserverar mig för att det kan vara en modern vandringssägen som genom åren förvandlats till sanning.

Herral de Santina sa...

Ouch, vilken sylvass pik.