söndag 28 november 2010

Jag är graven i grabben bredvid dig

Jag: Ett tidlöst ungdomstecken: Oavsett kylan har tonårstjejer i princip ingenting på sig när de drar runt på stan. Har de stora täckjackor är de alltid öppna, och under har de typ ett linne.
Cornelia: Ja, jag vet. Killarna har dock alltid rejält med kläder, för de skiter i regel i hur de ser ut. Tjejerna vill att deras coola kläder ska synas, och det gör de inte om de har täckjackor. Jag var likadan när jag var tonåring, gick ut i femton minusgrader iklädd jeansjacka och en rosa magtröja som det stod ”Happy” på. Numera suktar jag efter snowjoggings och termobyxor.
Jag: Helvete, hur ska vi göra med Olivia? Hur ska vi få henne att fatta att hon måste ha vantar och mössa och halsduk och vettiga, rejäla skor? Skoteroverall FTW!
Cornelia: Kan vi inte ta det snackat om tio år, typ? Lite tidigt nu.
Jag: Hej, har vi träffats? Jag heter Christoffer. Jag gillar att gräva gravar så långt i förskott som det bara går.
Cornelia: Ååååh... Käften.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Ett annat tidlöst ungdomstecken: converse på vintern.

dahlberg sa...

snarare ett tidlöst umetecken,måste vara den enda staden norr om ekvatorn där folk framhärdar i u-landsskor oavsett väder.
minns än idag de hånfulla blickarna på mina vinterskor 1995..........

fan va kul när pappa krille ska tvinga på olivia anständiga kläder "gubbe,du fattar ingenting" *smäller igen dörren*

lemmie jägermeister sa...

kan tänka mig att det blir ungefär så här: http://www.youtube.com/watch?v=gV6noHEd6XE