onsdag 24 november 2010

”Ett typiskt äldre svenskt rött hus med vita knutar” – i fara?! Det här verkar vara ett jobb för… Roger Mogert! Snabbt Roger, på med slängkappan!



Bostäder måste trumfa ett förfallet gammalt torp. Vill Roger Mogert bo på ett museum kan han fytta till… Tja, Gränna? Skansen?


Tidens tempo är obevekligt och vackert. Som sig bör.

I övrigt lyssnar jag just nu på Spiders på väldigt hög volym. ”High society” och ”Nothing like you” landade i min mailkorg igår. Landar på skivdiskarna i form av en ep den 28 januari 2011.

9 kommentarer:

MarginWalker sa...

Kolla på Namn & Nytt-sidan i Dagens DN. Där finns mer om Cornelis torp

Anonym sa...

Så ock på dagens insändarsida! Hank Von Hell svartfuckingmålar nationalikonen! Skandafuckinglöööst!

Herral de Santina sa...

Margin Walker: Jag uppskattar att din egen blogg tagit sitt namn från min absoluta favoritgrindsampling. Kudos!

jesper sa...

Gränna, hahahahaha...
F ö är Assar Sveriges skarpaste kniv!!

MarginWalker sa...

138: Tackar. Än så länge är väl namnet det bästa med den bloggen. Har inte riktigt kommit igång med att skriva regelbundet än.

Mike the Bike sa...

"...hela Stockholmsområdet"? I couldn't give less of a f*ck om de rev en gammal död lutspelares föräldratorp...

daniel sa...

jag läste roger miret...han e välkommen! du med! när du hädanefter snackar om falurödahus med vita knutar så är det faktiskt mig du menar...här finns ingen cornelis, eller annan död poet. bara renaste pur vegan rock´n roll..haha, nej inte sant..men jag styr såklart upp vegan tillvaro om ni hälsar på.

Henrik sa...

Jag är trött i huvudet och läste att det var Roger Miret som författat citatet på bilden.

Herral de Santina sa...

Jag vågar nästan lova att Roger Miret ger blanka fan i Cornelis barndomstorp.