fredag 26 november 2010

Desperate housewives, desperate hours vol. 2

Hemmafrufällan har väckt helt nya sidor hos mig. Som ett än starkare hat gentemot lifestylade, oklanderligt ljusa bostäder med stora nonsensord bokstaverade på väggarna. Jag trodde inte det var möjligt att hata reportage om drömbostäder mer än jag redan gör, men jorå.

Det går alldeles utmärkt.

Verkligheten göder det svarta i mitt hjärta gång på gång, då det ständigt dyker upp gratistidningar i brevlådan där den ena stilettklackade matriarkaten efter den andra visar upp perfekt genusmärkta barn och fulländad, fuldopad Lexingtoninredning på LSD. Jag ser rött.

Rubriken ”Stressfri jul” över en ”författare, föreläsare och coach inom personlig utveckling, ledarskap och mental hälsa” som förklarar hur fantastiskt livet efter en mental kollaps är i fem rum och kök på Södermalm, får mig att vilja smyga över till grannen och fjutta eld på deras bekymmersfria, rottingmättade uteplats.

Avundsjuka? Jantelag? Ja, för helvete. Mer sånt. Bring it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sitt inte här och lyxblogga. Gå och diska med dig!

Anonym sa...

Instämmer! Tack för kul blogg hälsar en granne, (dock utan rottingbemängd uteplats.)