tisdag 23 november 2010

”Tears are running down your breast/And your friends baby, they treat you like the pest/Don’t you want somebody to love”

Dagens enkätfråga bland vännerna: Babsan ska vara med i melodifestivalen med låten ”Ge mig en spanjor”. På ett rimligt/orimligt sätt kan jag uppskatta det. Är det mig eller Babsan det är fel på?

Ika: Haha, du uppskattar att vi har en folklig transa. Inget fel i det.

Death Row-Henrik: Bästa titeln sedan ”Kom i min kittel”. Hon borde ta bort ordet ”en” i titeln så det blir ”Ge mig spanjor”. Mer ukrainskt.

Nina: Jag tror vi kan skylla allt på vintern, den får oss alla ur balans…

Cornelia: Haha det är för att det låter som en äkta schlager som hör hemma där. Rätt ska vara rätt och nutida popartister ska inte in där, Babsan ska. Eller så har du blivit galen.

Erik: Jag tycker det låter klockrent.

Jonas: Det är verkligheten det är fel på.



I övrigt får titeln på det här inlägget mig att minnas ett antikt ordvitsande. Två år sedan, nästan exakt på dagen. Ah, good times.

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Hon är moderat va? Jag gillar inte moderater.

Herral de Santina sa...

Menar du Babsan eller…?

Fredrik sa...

ja? eeh Han. 8)

Herral de Santina sa...

Jag ror snarare att du är rasist och hatar spanjorer.

Fredrik sa...

Vad annars?
Vem hatar inte spaniorer? Jag ska säga åt pappa att flytta tillbaka till stolta sverige. :D
Speciellt då man möts av verifieringsordet trippa.