måndag 1 november 2010

”There’s a ghost who lives on Haunted Hill” vol 4



Imorgon intar Ghost TV4:as morgonsoffa. Kl. 8.15.

Och här har vi en till, väldigt sublim, hype, via Hipster-Kristofers skarpladdade tangentbord. Ghost, Crass och turkisk dub i en och samma krönika. Jag är säker på att jag inte förstår ett endaste ord. Jag är säker på att det inte är meningen heller.

”De som en gång skapade popkulturen dör en efter en. Levi Stubbs, Ari Up, Jean Adebambo, Alexander McQueen, General Johnson. Vi behöver inte nämna namnen en gång till – de är för evigt inristade i ett hall of fame som trots att det inte riktigt var meningen aldrig kan ändras.”

Ja, jag erkänner – jag var tvungen att goggla de där namnen.

14 kommentarer:

Joakim sa...

Strage hypar Ghost i soffan, eller hur är det tänkt? Hade ju varit fint att se hela gänget i sina kåpor och sina hättor bli intervjuade i arla morgonstund.

Herral de Santina sa...

Jo, tyvärr är första alternativet rätt.

Joakim sa...

Missa inte att ruinera dig på de nya vinylversionerna av plattan som Rise Above ska släppa: en Die Hard-variant i 300 ex och så en blå i 400 ex och en genomskinlig i 400 ex. Jag brände nyss en femhundring.

Herral de Santina sa...

Jag tror jag nöjer mig med en diehard.

humperg sa...

nu börjar det snart!!!! ghost!!!!

humperg sa...

kom igen då klockjävel!!! gå fortare!

humperg sa...

aaarggh!!! reklam!!!

humperg sa...

here we go!!!!! ghost!!!! strage kom igen nu!!

humperg sa...

äh black death?!?! meh orka bry sig?! snacka ghost, freddan!!! jag har ju tagit ledigt från jobbet idag bara för detta!!!!

humperg sa...

JAAAA!!!!! GHOOOOOST!!!!!!

humperg sa...

neeeej!!!! inte mer än så?!! buuuu! och jämföra med lordi?!?! skäms jankell!!!

Herral de Santina sa...

Ha ha ha. Gilla!

Andreas Deranged sa...

men vad är det med GHOST? fick promo-mp3or från bolaget, det låter ju som ett urvattnat Mercyful Fate som sprungit in i Bon Jovi! är det fräckt eller? är det den spännande blandningen "riktiga"(=stockholmska) satanister + urvattnad gubb-heavy metal som får igång folket? liksom Devil's Blood en ursäkt för att lyssna på bakåtsträvande gubbrock men ändå ha lite djävulsk hipphet kvar... äh bläh.
men de skrev ändå ett par låtar de där spökena. synd att sångaren var så lam. de borde ta in någon från THERION-land.

Anonym sa...

Videon som var med i inslaget
http://www.vimeo.com/16437870