fredag 5 november 2010

”Går på fest med skivkassen min/D-takt och råpunk är alltid rått/Hard och core är världens bästa tripp/Giftgas med attack heter den”



Det dyker upp ett paket från D-takt & Råpunk.

Giftgasattack är som skuggorna av människosiluetter som brändes in i asfalten i Hiroshima. Distort me to hell-hardcore med japanska förtecken. Dock inte fullt så mycket damm på nålen-noise modell Confuse som det jag tidigare hört från bandet. Mer en solid anfallsplan enligt den slitstarka Discharge-taktiken, med briljant Rainyansk bas från Memphis i Motörbreath.

Sista Kriget är gamle umeåveganen Adrian (Fy Fan) som åkt till Australien, a.k.a. Stora Örebro, och spelar traditionell svensk folkhardcore med de lokala aboriginerna. Musikaliskt är det Svart Parad-igt, textmässigt är det metaråpunk:



Vi tar en vegansk kängsoppa med avocado och lime på det:


”Kan väl hända att jag tjackar en pedal/Raggar upp en dist gammal nog att vara min far”

Lämpligt nog kör Sound Pollution en kampanj på just D-takt & Råpunks plattor just nu. Spana här.

3 kommentarer:

K sa...

är det så här man bör fråga hur mycket lilla lovis satt sig på din pryda hjärna?

Anonym sa...

Med tanke på inläggen senaste dagarna + sidobannern; har du blivit delägare i SP? :)

Herral de Santina sa...

K: Jag har inte fått den ur skallen sedan jag hörde den första gången. Gah. Gah. Gaaah! ”And it’s driving me insane/Just tell me If I’m wrong or I’m right/And if it’s Lilla Lovis or cocaine”.

S215: Jag önskar. Då skulle jag kunna installera en jacuzzi även i vardagsrummet. Men, nej. Bannern är en regelrätt annons. Sedan råkade Sylens paket anlända exakt samtidigt, en ren slump.