tisdag 23 november 2010

Faster, Plus-y-cat! Kill! Kill!



Min artikel om åttiotalet och dess välfriserade rock’n’roll-band är nu ute, uppe och inlåst i gott sällskap av Aftonbladets Plusredaktion.

För den som har mer än ytliga grundkunskaper om hårdrock bjuder den inte på några överraskningar. Inga scoop. För den som inte ens kan stava till ”hårfön” finns där ett redigt sjok av välformulerade lustigheter att hånflina åt. Kika – här.

Fotnot: Defiance, som inte har något alls med Los Angeles att göra, kortslöt på nittiotalet elektriciteten på Kafé 44. Alla medlemmarna skulle blåsa håret samtidigt. Trve story.

7 kommentarer:

Fredrik sa...

http://fredrik-d.blogspot.com/2010/11/defiance-beyond-recognition-thrash-bay.html

Var det den gruppen? Thrashbandet? Illa. 8) Men kul!

Herral de Santina sa...

Nix. Det här bandet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Defiance_%28punk_band%29

Fredrik sa...

Va fan måste man köpa plus för att läsa?

ok. Är det i morgondagens tidning? Jag vill fan läsa. Alla de där svenska grupperna kommer ju från Väsby. :D

Herral de Santina sa...

Icke på papper alls. Plus att 220 Volt ju är/var från Frösön…

Fredrik sa...

Mäh. Vilken blåsning på mig.

Då får jag lösa problemet på annat sätt... hur nu det ska gå till. Jag är inte duktig.

chefen sa...

Ang Defiance på 44:an
Vad är källan till det inträffade?? Minns inget av det själv.

Herral de Santina sa...

Jag har för mig att det var Kelly i Defiance som berättade det. Men jag reserverar mig för att det kan vara en modern vandringssägen som genom åren förvandlats till sanning.